AB team op naar de meesterklasse? (wederom met filmpje!)

Zaterdag 15 oktober werd ronde 2 en 3 gespeeld bij gastheer BSG in Bussum. En tja, als je zowel teamleider bent van het 3e als het AB team kan je na het maken van een filmpje voor het derde natuurlijk niet achterblijven bij het AB team, dus nogmaals: een filmverslag..

filmpje: filmverslag AB team ronde 2+3

Ledenvergadering zaterdag 29 oktober 19:00

Op zaterdag 29 oktober om 19:00 houden we een ledenvergadering bij Chez Dick aan de ramen 10.

De agenda:

– Verdere samenwerking / fusie met Caissa Hoorn
– Kascommissie
– Materiaalcommissie Lees verder…

Verslag 17e Bischoff jeugschaaktoernooi

Seréyo Bekkink voor de tweede achtereenvolgende maal winnaar van het Bischoff jeugdschaaktoernooi.
Ons jeugdtoernooi werd dit jaar op 8 oktober in de grote zaal van Cultureel Centrum gespeeld. Lees verder…

Seréyo Bekkink wint Bischoff jeugdschaaktoernooi weer

Eenhoorntalent Seréyo Bekkink heeft het 17e Bischoff jeugdschaaktoernooi gewonnen, vorig jaar was hij ook al de beste tijdens de zestiende editie. In de hoofdgroep speelde Seréyo één partij remise en won alle overige partijen. Tweede in de hoofdgroep werd Joey Bekkink!

Op zaterdag 8 oktober vond ons jaarlijkse jeugdtoernooi weer plaats. Vele jeugdschakers uit de regio kwamen naar Hoorn om mee te doen op het eerste grandprix toernooi van het seizoen. Het was weer een gezellig schaakfestijn. Aan het begin van het toernooi vond de prijsuitreiking plaast van het algemeen klassement in de Grand Prix van vorig seizoen. Ook waren er medailles voor alle ‘toernooitijgers’.

Einduitslag 17e Bischoff jeugdschaaktoernooi
Foto’s 17e Bischoff jeugdschaaktoernooi

Gelijkspel Driehoorn + filmpje!

Een nieuw seizoen met nieuwe kansen. Gisteravond moest de Driehoorn zijn 1e wedstrijd spelen, uit bij Kijk Uit in IJmuiden. Op papier is dit team één van de sterkere teams in deze 1e Klasse A. Met 3 auto’s arriveerden we stipt om 20.00 uur bij het clubhuis in IJmuiden.

Geïnspireerd door gevolgde workshops op de landelijke themadag jeugdschaak, vorige week gehouden in Arnhem, had teamleider Roy B. het plan opgevat om in plaats van een standaard verslagje een leuk filmpje te maken (Bedankt Lennart en Pascal:-)). Het gebrek aan ervaring hierin wordt ruimschoots gecompenseerd door enthousiasme, maar het kost beduidend meer tijd dan even wat schrijven..

Aangezien de teamleider iets voor het einde vertrok om een aantal clubgenoten op tijd op het station af te zetten, heeft niet iedere speler ‘live’ commentaar bij de partij… anyway, hier komt het dan:

Filmpje: Driehoorn speelt gelijk

Rabobank fiets sponsortocht

Het leek een hele uitdaging om tien bikkels te vinden die op zaterdag 17 september voor de club aan de rabofietssponsortocht mee wilden doen. Maar uiteindelijk hebben zelfs twaalf deelnemers voor de club de tocht uitgefietst.

De Rabobank organiseert de sponsortocht. Voor elke deelnemer die de tocht uitfietst ontvangt de vereniging 25 euro. Elke vereniging kan met maximaal 10 deelnemer meedoen. Dit zorgde ervoor dat zo’n 5200 sporters op de fiets sprongen en deze uitdaging aangingen. De tocht is in totaal 38 kilometer lang dus niet onoverkomelijk maar ook niet een lachertje. Daarbij kwam nog dat we flink door moest trappen omdat er om 13:00 in Haarlem weer geschaakt moest worden. Lees verder…

AB team wint 1e wedstrijd in promotieklasse

Gisteravond werd de 1e ronde in de promotieklasse NW-A gespeeld. We speelden een thuiswedstrijd tegen VAS Amsterdam. We spelen ook dit jaar weer met een combi-team van Eenhoorn en Caissa en hebben de beschikking over 8 spelers. De 1e ronde konden we met onze sterkste spelers aantreden en dit was aanleiding voor een knappe overwinning met 2,5 – 1,5. Lees verder…

Eenhoorn 1 en Eenhoorn 2 starten met overwinning

De start van de nieuwe KNSB-competitie is voor beide teams uitstekend verlopen. In het Sportcomplex van Olympia Haarlem hield de Eenhoorn het reserveteam van Kennemer Combinatie op afstand en won met 5½ – 4½. De Tweehoorn deed het cijfermatig nog beter en versloeg Kennemer Combinatie 3 met duidelijke cijfers: 6 – 2.
De avond werd gepast afgesloten in het Mexicaanse restaurant Popocatepetl. Lees verder…

We presenteren (weer) i.s.m. Jop Delemarre trainingen

De schaaktrainingen zijn dit seizoen opgedeeld in twee groepen: Groep 1 (tot Elo 1750) van 18.45 – 20.45 uur en Groep 2 (v.a. Elo 1750) van 20.45 – 22.45 uur. Ze vinden lopende het seizoen tien keer plaats op de vrijdagavond, meld je nu aan! Lees verder…

Ledenvergadering niet in Huesmolen maar in Chez Dick

Onze algemene ledenvergadering van aanstaande vrijdag (20.00 uur) zal plaats vinden in Chez Dick. De Huesmolen is nog met vakantiereces en gesloten. Chez Dick is gevestigd op Ramen 10, 1621 EL Hoorn. Lees verder…