Geschreven door admin op Monday 22 August 2011, 15.42 uur
Het 17e Bischoff jeugdschaaktoernooi welke gepland stond voor zaterdag 15 oktober wordt een week naar voren verplaatst. Het zal nu plaatsvinden op zaterdag 8 oktober. We zien ons genoodzaakt tot deze verplaatsing omdat we vorige week hebben vernomen dat de KNSB de tweede ronde van de jeugdclubcompetitie op het laatste moment heeft verplaatst van 8 naar 15 oktober (terwijl de oorspronkelijke datum al maanden geleden vaststond). De KNSB heeft dit besloten omdat zij de locatie van de meesterklasse (De Drietand in Amersfoort) verkeerd gehuurd had. Lees verder…
Categorie Jeugd, Toernooien | Comments Off on 17e Bischoff-toernooi verplaatst naar zaterdag 8 oktober
Geschreven door admin op Saturday 20 August 2011, 22.26 uur
Op vrijdag 2 september houden we onze jaarlijkse algemene ledenvergadering om 20.00 uur in De Huesmolen Chez Dick (Ramen 10 in binnenstad Hoorn). De stukken zijn inmiddels gemaild. Mocht u onverhoopt deze mail niet hebben ontvangen stuur dan even een mail naar alv@ hsvdeeenhoorn.nl .
Hieronder treft u de agenda.
Agenda
1. Opening
2. Mededelingen Lees verder…
Categorie Algemeen | Comments Off on Uitnodiging Algemene Ledenvergadering 2 september
Geschreven door admin op Monday 8 August 2011, 23.54 uur
Voor het indelen van de bondsteams wordt door het bestuur al sinds jaar en dag de ratinglijst van 1 augustus aangehouden. Hieronder volgt de plaatsingslijst, lees voorlopige teamindeling. Tijdens de jaarvergadering op 2 september zal de definitieve teamindeling worden vastgesteld.
Bij het opstellen van de indelinglijst voor het komende jaar valt een aantal zaken direct op. Lees verder…
Categorie 1e team, 2e team, 3e team, 4e team, Algemeen, Bondswedstrijden | 8 reacties
Geschreven door admin op Sunday 7 August 2011, 10.15 uur
Alweer voor het 8e jaar zijn we afgelopen week afgereisd richting Twente voor het ONJK (Open Nederlands Jeugd Kampioenschap) waarbij er 6 dagen wordt geschaakt.
Op de vraag of we dit jaar niet eens een keer konden overslaan, klonk een hartgrondig NEE! Lees verder…
Categorie Algemeen, Jeugd, Toernooien | 2 reacties
Geschreven door admin op Saturday 9 July 2011, 20.41 uur
Vandaag is het Science Park Amsterdam Tournament begonnen. Dit is een 9-rondig toernooi, wat voor de 1e maal georganiseerd wordt op het Science Park in Amsterdam. Vele Eenhoorners spelen mee. Er zijn 4 groepen.
Lees verder…
Categorie Algemeen, Toernooien | 6 reacties
Geschreven door admin op Wednesday 6 July 2011, 15.29 uur
andere Eenhoorn-fans die een stukje voor de vereniging willen fietsen. Op zaterdag 17 september organiseert de Rabobank de jaarlijkse RaboFietssponortocht. Een sportief evenement waarmee de Rabobank laat zien dat ze het verenigingsleven in de breedte een warm hart toedragen. Voor iedere deelnemer namens een vereniging krijgt die club 25 euro per persoon (met een maximum van 250 euro). Deelnemers hoeven niet specifiek leden te zijn. Als er onvoldoende leden kunnen meefietsen, maar er zijn wel partners, familieleden of vrienden bereid mee te doen namens de club, zijn zij ook van harte welkom. Starten kan tussen 09.00 – 10.30 uur. De tocht (40 km) dient voor 13.30 uur te zijn uitgereden, kortom het kan ook een mooie voorbereiding zijn voor een schaakpartij?
Willen de enthousiastelingen (met of zonder partner) zich aanmelden bij Gilles? Het hoeft geen grote uitleg denk ik dat de Eenhoorn deze 250 euro goed kan gebruiken!
Categorie Algemeen, Trainingen | 3 reacties
Geschreven door admin op Sunday 3 July 2011, 20.38 uur
Rob Mulder, Seréyo en Joey Bekkink hebben een druk schaakweekend achter de rug: Afgelopen weekend vond namelijk het NOVA college toernooi plaats in Haarlem. Dit is een 6-rondig weekend toernooi, verdeeld in 3 groepen, met mogelijkheid van 1 of zelfs 2 byes.
De Eenhoorn had 3 afgevaardigden. Joey in groep C (rating tm 1600) en Seréyo en Rob in groep B (rating tm 2000) Doelstelling van zowel Seréyo als Rob was om wat verloren gegane ratingpunten terug te winnen (lees: een plek in het 2e team te veroveren:-)) Lees verder…
Categorie Algemeen, Toernooien | Comments Off on Verslag NOVA Weekendtoernooi
Geschreven door admin op Monday 20 June 2011, 15.53 uur
Als afsluiting van de KNSB stertrainingen die Seréyo en Joey dit jaar in Amsterdam hebben gevolgd, vond afgelopen weekend het trainingskamp plaats. Vanaf zaterdagochtend 10.00 uur tot zondagmiddag 16.30 verbleven ze samen met nog zo’n 40 kinderen in de Stay-Okay in Arnhem, onder begeleiding van een eigen schaaktrainer. Vanuit de KNSB waren Piet Peelen, Ted Barendse, Dolf Meijer, Boris Friesen en Pascal Losekoot mee om zo een uurtje of 12 schaaktraining te geven. Lees verder…
Categorie Algemeen, Jeugd, Trainingen | 2 reacties
Geschreven door admin op Saturday 11 June 2011, 13.23 uur
Op 3 juni hadden wij onze laatste schaakavond waarop door diverse spelers examen werd gedaan.
Zo konden zij in praktijk brengen wat Gilles en Jort hen op de training hebben geleerd.
Gilles trainde de jongste groep, Jort de oudste.
We konden wel zien dat de examenkandidaten goed hadden opgelet, want Chun, Luuk,
Klaas Jan, Lucas, Thijs en Keyontre slaagden allemaal voor hun diploma. Lees verder…
Categorie Jeugd | Comments Off on Jeugdnieuws: een leuk schaakseizoen
Geschreven door admin op Tuesday 17 May 2011, 23.49 uur
Het open Hoorns kampioenschap, georganiseerd door caissa, is in volle gang. Van de eenhoorn doen Tom, Ronald, Sereyo en Sjoerd mee. Na 4 ronden staan Ronald en Tom met ex-lid Bonte en KTV-er Marco Groot bovenaan. Lees verder…
Categorie Algemeen, Clubs uit de regio | 19 reacties