Geschreven door admin op Saturday 12 February 2011, 10.10 uur
Een erg verzwakt Driehoorn moest het gister opnemen tegen KTV. Hoewel Seréyo niet zou kunnen spelen, zouden we nog op volle oorlogssterkte zijn, ware het niet dat Jort verhinderd was. Dan blijkt het probleem van de Eenhoorn, invallers op ongeveer gelijk rating niveau zijn er dan niet. En van de invallers, allen met een rating van rond de 1500, kon haast niemand spelen. Maar gelukkig hadden we Aart Dekkers bereid gevonden om op het 8e bord te spelen. Normaliter speelt hier bij KTV een speler met rating 1560 dus dit wilde Aart wel proberen. Lees verder…
Categorie 3e team, Bondswedstrijden | Comments Off on Driehoorn lijdt thuisnederlaag tegen KTV
Geschreven door admin op Sunday 6 February 2011, 17.06 uur
Gisteren werden de laatste 2 ronden in de meesterklasse C gespeeld. Dit was een inhaaldatum i.v.m. het winterse weer in december toen vele teams niet in staat waren om Amersfoort te bereiken. Ondanks de heftige stormen waren dit keer bijna alle teams op tijd aanwezig.
Na 6 ronden had het C team 4 matchpunten en waren we voor de 7e ronde omhoog ingedeeld tegen MSV-VSM met 6 matchpunten. De borden 1 en 4 met de broers Bekkink sleepten de punten binnen, waardoor we op 5 matchpunten kwamen. In de pauze werd er fanatiek gevoetbald ondanks dat door het stormachtige weer de bal soms niet vooruitkwam.. Lees verder…
Categorie C-team, Jeugd | Comments Off on Meesterklasse C-team eindigt op 17e plaats van de 26
Geschreven door admin op Saturday 5 February 2011, 11.34 uur
Donderdag 3-2 vertrokken we richting Bovenkarspel om de strijd aan te binden met de Groene Zes. Aangezien ik zelf niet mocht spelen ( ik werd herkend dus een valse naam opgeven ging ook niet) moesten Mayke, Aart en Sebastiaan het met zijn drieen doen. Om onze tegenstander nog meer angst in te boezemen besloot ik bord 4 vrij te laten. Lees verder…
Categorie 4e team, Bondswedstrijden | 2 reacties
Geschreven door admin op Sunday 9 January 2011, 11.45 uur
Met pijn en moeite, hangen en wurgen en veel (tijdnood)spektakel heeft De Eenhoorn in Amsterdam haar goede klassering in 1A weten te behouden d.m.v. een zwaarbevochten overwinning op de vriendenclub die SOPSWEPS heet.
In de donkere maar gezellige krochten van cafe Batavia, op een steenworpafstand van het Centraal Station, was het tot de laatste minuten van de tweede tijdnoodfase zeer spannend. Uiteindelijk wisten Henk-Jan Visser en Martijn Monteban hun gunstige stellingen te verzilveren en werd een 3,5-4,5 achterstand alsnog omgebogen in een kleine overwinning. Dankzij de voor ons gunstige overwinning van BSG op koploper Purmerend staat De Eenhoorn nu op hetzelfde aantal matchpunten als bovengenoemde teams, en met de wedstrijd tegen BSG nog in het verschiet in ronde 8 blijft alles mogelijk. Lees verder…
Categorie 1e team, Bondswedstrijden | 5 reacties
Geschreven door admin op Saturday 8 January 2011, 20.43 uur
Zaterdag 8 januari speelde de Eenhoorn 2 in Haarlem tegen koploper Kennemer Combinatie 2. Na een spannende wedstrijd werd het 5-3 voor de thuisploeg, dus helaas, weer geen punten. Lees verder…
Categorie 2e team, Bondswedstrijden, Senioren | 7 reacties
Geschreven door admin op Thursday 30 December 2010, 10.41 uur
Op het West-Fries Jeugdschaakkampioenschap dat door Caïssa en De Eenhoorn werd georganiseerd en op dinsdag 28 december in Cultureel Centrum De Huesmolen gespeeld, waren de Seréyo en Joey Bekkink goed op dreef.
Seréyo wist heel knap de A-groep te winnen en zijn broer Joey de B-groep. Lees verder…
Categorie Jeugd, Toernooien | Comments Off on De schaakbroers Bekkink succesvol op het West-Fries Jeugdschaakkampioenschap 2010
Geschreven door admin op Tuesday 21 December 2010, 23.56 uur
Het kraakt dat het vriest, de bomen zijn bedekt met een prachtige witte laag, de wegen zijn spiegelglad en het KNMI, de ANWB en de NS komen met de ene na de andere weerwaarschuwing. Kortom geen weer om de weg op te gaan. Bovendien is de Huesmolen gesloten dus ik kan me geen betere omstandigheden voorstellen voor ons eerste internet snelschaaktoernooi.
Op maandag 27 december tussen 20:00 en 22:00 spelen we in de Eenhoornkamer op Playchess een toernooi volgens tempo 3 min per partij plus 3 seconden per zet. Als iedereen een goed functionerende internetverbinding heeft, zouden we tussen de 10-12 ronden moeten kunnen spelen. Genoeg voor een deugdelijke uitslag lijkt mij.
Dit speeltempo is gelijk aan het speeltempo wat we spelen in de KNSB internetcompetitie. Na een stroeve start hebben zowel de Eenhoorn III als de Eenhoorn II de eerste wedstrijden gespeeld. Het derde heeft het duidelijk zwaar maar heeft 1 overwinning geboekt. Het tweede is nog ongeslagen na twee wedstrijden en lijkt op weg naar naar de finale poule. Meer is op de KNSB site te vinden.
Genoeg daarover. Ik wens iedereen hele warme kerstdagen in barre tijden, om jullie de dag na kerst te begroeten in onze toernooikamer.
ps. ben je van plan mee te doen, laat dan bij voorkeur een berichtje achter, mede voor de twijfelaars.
De uitslag: Lees verder…
Categorie Algemeen, Internetschaak | 13 reacties
Geschreven door admin op Wednesday 15 December 2010, 11.15 uur
De weken voorafgaand aan deze kraker slingerden er in huize des teamleider overal papieren, met steeds weer andere opstellingen. Moesten we tactisch spelen, wat zou Caissa doen met de opstelling, en meer van dat soort vragen waren meermaals onderwerp van gesprek. De opstelling werd ruim van te voren besproken en doorgenomen zodat een ieder zich goed kon voorbereiden op deze wedstrijd. Lees verder…
Categorie 3e team, Bondswedstrijden | 16 reacties
Geschreven door admin op Wednesday 15 December 2010, 8.30 uur
De Eenhoorn is vorige week donderdag uitgeschakeld in het nationale bekertoernooi door Voorschoten, na vluggeren.
Hoewel we op papier een stuk sterker waren, verliep de avond nogal dramatisch voor ons. Ik won iets te gemakkelijk op bord 4, maar op bord 1 werd Henk-Jan behoorlijk hard afgemaakt. 1-1. Toen plotsklaps, gaf Peter op bord 3 op in een stelling die gelijkwaardig of zelfs beter voor hem was. Hij dacht een stuk te verliezen, en gaf daardoor op. Te snel, zo bleek. Gelukkig won Daan zijn partij, vanuit een ogenschijnlijk wat minder eindspel. 2-2. Het vluggeren ging alleen Peter goed af. We verloren hierin met 3-1.
Dus, dit jaar zijn we er wel heel erg snel uit. Jammer.
Categorie KNSB-beker | Comments Off on Eenhoorn uitgeschakeld in KNSB Beker
Geschreven door admin op Wednesday 15 December 2010, 1.37 uur
Gisteravond werd de derby tussen de eenhoorn en caissa gespeeld.
Vooruitlopend op een uitgebreid verslag alvast de mededeling dat de driehoorn een klinkende 7-1 kon noteren.
De volgende wedstrijd van de driehoorn is pas in februari, en zal uit zijn tegen KTV.
Categorie 3e team, Bondswedstrijden, Clubs uit de regio | 2 reacties