Geschreven door admin op Sunday 12 December 2010, 22.02 uur
Uiteindelijk kon De Eenhoorn na een lange slopende schaakmiddag tegen De Wijker Toren in de Huesmolen de twee matchpunten veiligstellen die al enkele uren lang voor het oprapen lagen. Na 4 uur spelen bij een 3,5-3,5 tussenstand resteerden drie gunstige stellingen met in totaal vijf (!) pluspionnen. Waar Arne en Peter hun gunstige stellingen niet konden verzilveren was Mark van Ojik het goudhaantje die voor de grote opluchting mocht zorgen door een theoretisch (maar altijd lastig) remise-eindspel T + L tegen T toch tot winst te voeren. 5,5-4,5 derhalve en De Eenhoorn mag zijn (niet al te grote) titelaspiraties blijven koesteren. En, een fijne revanche voor de gevoelige nederlaag met dezelfde cijfers twee seizoenen geleden toen De Eenhoorn de titel op een haartje mistte. Lees verder…
Categorie 1e team, Bondswedstrijden | 5 reacties
Geschreven door admin op Sunday 12 December 2010, 14.27 uur
Zaterdag 11 december kregen we bezoek van Homburg Apeldoorn 2, een team dat nog niet zo lang geleden in de Huesmolen aantrad tegen ons eerste. We speelden in de sterkst mogelijke opstelling, maar dat was niet voldoende om de sterke Apeldoorners te weerstaan. We werden met 5½-2½ opgerold. Lees verder…
Categorie 2e team, Bondswedstrijden, Senioren | 8 reacties
Geschreven door admin op Saturday 11 December 2010, 22.35 uur
Vrijdag 10-12 speelde de vierhoorn haar derde wedstrijd tegen Harenkarspel-WH’76 2. Gelukkig wilde Aart Dekkers invallen voor Sander en was co-teamcaptain T Balla dit keer wel aanwezig.
Even na achten barstte de strijd los op de borden Lees verder…
Categorie 4e team, Bondswedstrijden | 3 reacties
Geschreven door admin op Wednesday 8 December 2010, 2.07 uur
Dinsdag staat een echte klassieker op het programma; het duel tussen de Hoornse schaakmachten Caissa en de Eenhoorn.
De Eenhoorn, ontstaan na een scheuring binnen Caissa, is inmiddels ge-evolueerd naar een topclub die het provinciale niveau allang onstegen is. Caissa, wellicht met wat minder ambitie, is blijven steken op het regionale niveau maar heeft hier toch een behoorlijke staat van dienst.
Daar caissa aantreed tegen de 3e rangs-reserves van de eenhoorn zal waarschijnlijk toch nog sprake zijn van een gelijke strijd. Een strijd die nog interessanter wordt door de voorgeschiedenis. Lees verder…
Categorie 3e team, Bondswedstrijden, Clubs uit de regio | 5 reacties
Geschreven door admin op Sunday 5 December 2010, 17.28 uur
Op vrijdag 3 december werd het traditionele Goed Heiligman toernooi gespeeld. Lees verder…
Categorie Jeugd | Comments Off on Joey, Chun en Luuk winnen Goed Heiligman toernooi
Geschreven door admin op Wednesday 1 December 2010, 20.49 uur
Hallo allemaal,
Hier een berichtje van onze jeugdafdeling. Lees verder…
Categorie Jeugd | Comments Off on Berichtje van onze jeugdafdeling
Geschreven door admin op Saturday 27 November 2010, 14.03 uur
Vrijdagavond ontving het derde het 1e team van de groene zes, dat twee invallers had meegenomen.
Lees verder…
Categorie 3e team, Bondswedstrijden, Clubs uit de regio | 1 reactie
Geschreven door admin op Thursday 25 November 2010, 20.57 uur
Voor iedereen die bij ons een lot heeft gekocht is hier de trekkingsuitslag te bekijken. Nogmaals hartelijk dank voor het extra ondersteunen van onze club!
Categorie Algemeen | Comments Off on Trekkingsuitslag Grote Clubactie 2010
Geschreven door admin op Monday 22 November 2010, 10.40 uur
Zaterdag 20 november speelde het tweede een uitwedstrijd tegen het eerste van ZSC Saende. Beide teams waren puntloos, hoewel ZSC op papier toch tot de favorieten in de poule wordt gerekend.
Bas vulde de vrij gekomen plek in het team op omdat Mark von Ojik op vakantie zou zijn maar niet was en uiteindelijk toch niet mee kon / wilde doen. Ook ZSC was iets gehavend omdat 1 teamlid niet door de NS chaos van Utrecht naar Zaandam kon komen. De invaller kwam vervolgens 45 na officieele aanvang als nog de speelzaal in.
Dan de wedstrijden. Lees verder…
Categorie 2e team | 2 reacties
Geschreven door admin op Sunday 21 November 2010, 16.37 uur
Zonder een individuele nederlaag en met twee matchpunten keerden de spelers van De Eenhoorn ‘s avonds terug vanuit Groningen naar verschillende bestemmingen in Noord-Holland. Na bijna zes uur spelen remiseerden ook Daan Zult en Jasper Geurink hun partij en was de 6-4 overwinning op Unitas een feit. In de uren daarvoor eindigden vrijwel alle partijen in remise, elk met een eigen verhaal. Lees verder…
Categorie 1e team, Bondswedstrijden | 1 reactie