Geschreven door admin op Wednesday 17 November 2010, 3.01 uur
Voor alle duidelijkheid, dit is het artikel dat hoort bij de overwinning van de eenhoorn 4 op 16 november 2010. Het verslag van de wedstrijd van 14 december kunt u t.z.t. onder het kopje “ eenhoorn wint wéér van Caissa†lezen.
Lees verder…
Categorie 4e team, Bondswedstrijden | Comments Off on Eenhoorn wint van Caissa (d’oh!)
Geschreven door admin op Sunday 14 November 2010, 22.35 uur
Joey Bekkink is door de sportraad Hoorn genomineerd als sportjongen van Hoorn 2010.
Dit is natuurlijk een felicitatie waard. Zijn prestaties waren daar ook wel naar, hij is kampioen van Noord-Holland in de E-categorie en behaalde een prachtige klassering op het Nederlandse kampioenschap in deze klasse. Lees verder…
Categorie Algemeen, Jeugd | 2 reacties
Geschreven door admin op Saturday 6 November 2010, 22.28 uur
Het was weer vroeg opstaan voor teamleider Roy B. en zijn C-teamleden om op deze regenachtige dag op tijd in Amersfoort te zijn voor ronde 5 en 6 van de landelijke meesterklasse.
De eerste ronde moesten we tegen het team van Unitas, Lees verder…
Categorie C-team | Comments Off on Weer 2 matchpunten voor C-team in Meesterklasse
Geschreven door admin op Saturday 6 November 2010, 1.23 uur
In de partij Kager – Dudink ontstond de volgende stelling.
Lees verder…
Categorie 3e team, Bondswedstrijden | Comments Off on Bergen – Eenhoorn 3 (partij fragment)
Geschreven door admin op Friday 5 November 2010, 11.02 uur
Gisteravond, op een zeer stormachtige avond trotseerde het team de windstoten op weg naar Bergen voor de eerste uitwedstrijd van dit seizoen. Na Caissa is dit team van Bergen het hoogst gerate team dus dat een lastige avond zou kunnen gaan worden was bekend. Lees verder…
Categorie 3e team, Bondswedstrijden | 3 reacties
Geschreven door admin op Thursday 4 November 2010, 19.46 uur
We hebben nog een aantal loten van de Grote Club Actie over. Als je er nog eentje wil stuur even een mailtje naar Gilles: familieprovoost@quicknet.nl. Loten kosten € 3,- per stuk, waarvan een groot gedeelte ten goede komt aan de vereniging.
Categorie Algemeen | Comments Off on De laatste loten…
Geschreven door admin op Tuesday 2 November 2010, 22.57 uur
Ons jeugdtoernooi werd dit jaar op 30 oktober gespeeld. Jammer genoeg hadden zich veel minder spelers aangemeld dan we gewend waren, en op de speeldag zelf kregen we ook nog diverse afmeldingen, zodat we uitkwamen op 66 deelnemers. Het was leuk dat er veel spelers van buurthuis `t Hop waren. Lees verder…
Categorie Jeugd, Toernooien | Comments Off on Seréyo winnaar van het 16e Bischoff-Jeugdschaaktoernooi
Geschreven door admin op Saturday 30 October 2010, 22.39 uur
Op zaterdag 30 oktober werd voor de zestiende keer ons jaarlijkse jeugdtoernooi gehouden. Seréyo Bekkink was de allerbeste door in de hoofdgroep op het 16e Bischoff toernooi eerste te worden. (Een uitgebreider verslag volgt nog.)
Klik hier voor de complete uitslag van het 16e Bischoff-jeugdschaaktoernooi
Foto’s 16e Bischoff-jeugdschaaktoernooi
Categorie Jeugd, Toernooien | 2 reacties
Geschreven door admin op Saturday 16 October 2010, 17.56 uur
Vandaag was de 2e speeldag van de meesterklasse C in Amersfoort. Ronde 3 was BSG de tegenstander. Beide teams waren nog zonder matchpunten na de eerste twee ronden. Joey op bord 4 had al snel gewonnen.Ook Seréyo won makkelijk op het eerste bord in een Russische opening. Jeroen moet nog wennen aan het langere speeltempo en verloor. Robbert’s remise was beslissend voor de eerste matchpunten van dit C team: 2,5-1,5. Hiermee kregen we meteen een plaats in de middenmoot in het klassement.
Hierdoor wel weer een sterkere tegenstander in de volgende ronde, dit keer Sneek. Seréyo won in een Alladin opening, maar de anderen verloren tegen hoger gerate spelers, hoewel Jeroen nog kansen had op een remise: 1-3.
Klik hier voor de complete uitslag en ranglijst.
Categorie C-team, Jeugd | 8 reacties
Geschreven door admin op Sunday 10 October 2010, 0.06 uur
Ook in de tweede ronde heeft de Eenhoorn 2 weer verloren met het kleinst mogelijke verschil. Een superspannende wedstrijd tegen het sterke WSC uit Naaldwijk werd op het nippertje verloren met 4,5-3,5. Daardoor zijn we nog zonder punten, maar ook in deze wedstrijd is weer gebleken dat de Tweehoorn behoorlijk mee kan tegen de ploegen in de tweede klasse.
Lees verder…
Categorie 2e team, Bondswedstrijden, Senioren | Comments Off on Tweehoorn weer zonder punten