Geschreven door admin op Sunday 3 October 2010, 13.45 uur
Velen zijn al bekend met internetschaak maar nog niet zo heel veel verenigingen maken al gebruik van het internet als schaakplatform. We hebben in de ALV besloten hierop in te zetten.
Inmiddels zijn de voorbereidingen in vergevorderd stadium en kunnen de internetleden op playchess gaan spelen. En wij zijn zeer enthousiast over de schaak en trainings mogelijkheden. Joseph heeft geinventariseerd wie interesse heeft om ook via de KNSB in een team te spelen. De teams zijn bekend en verzoeken tot het maken van schaakafspraken komen binnen. Meer informatie is beschikbaar op de KNSB site. Zie KNSB internetschaak
Wij moeten eerst zorgen dat iedereen zijn weg kan vinden daarom houden we op maandag 11 oktober tussen 21:00-22:00 een test en vragenuur. Lees verder…
Categorie Algemeen, Internetschaak | 9 reacties
Geschreven door admin op Friday 1 October 2010, 23.55 uur
Vanavond is de eerste wedstrijd van het geheel vernieuwde derde team gespeeld, thuis tegen Waagtoren IV. Iedereen was ruim op tijd aanwezig zodat stipt om 20.00 uur de klokken gingen lopen, ook de tegenstander was hierover geïnformeerd.
De nieuwe teamleider, Roy Bekkink, had zich terdege over de opstelling gebogen (de borden gewoon op rating ingedeeld 🙂 dus op papier zou het te doen moeten zijn. Lees verder…
Categorie 3e team | 11 reacties
Geschreven door admin op Sunday 26 September 2010, 9.11 uur
De eerste bondswedstrijd van het seizoen in de 2e klasse was uit in Amsterdam tegen Fischer Z. Qua rating waren zij favoriet en –helaas- maakten ze dit ook waar. Jerrel en Kevin wisten op bord 6 en 7 mooi te winnen. Ronald op bord 1 maakte een mooie remise tegen een 2200+ speler. Ook Wilco op bord 3 en Seréyo op bord 8 wisten een goede remise te behalen. Sjors op bord 2, Arjon op bord 4 en Bas op bord 5 tegen hoger gerate tegenstanders kwamen helaas niet verder dan een nul. Dus al met al slechts een nipt verlies: 4,5 – 3,5.
Categorie 2e team | 2 reacties
Geschreven door admin op Saturday 25 September 2010, 22.28 uur
Met een daverende 7-3 overwinning op het licht favoriet geachte Philidor Leeuwarden is De Eenhoorn het nieuwe seizoen uitstekend gestart.
Overwinningen – allen van prima kwaliteit – werden er geboekt door Peter Doggers op bord 1 tegen de sterke Tondivar, Daan Zult, Ron Deen en de debutanten Tom Balla en Joseph Molenaar.
Remises voor Arne Moll, Henk-Jan Visser, invaller Rob Mulder en Ardjan Langedijk met alleen een nederlaag voor de speciaal van zijn huwelijksreis teruggekeerde Martijn Monteban. Tegenstander De Jong behaalde met die overwinning de 2400 Elopunten grens en kan de IM-titel aanvragen, een schrale troost voor de thuisspelende Friezen.
Op 9 oktober ontvangt De Eenhoorn de aartsrivalen uit Purmerend met geboren Horinees GM Reinderman in de gelederen – zij kunnen de borst natmaken.
Categorie 1e team | Comments Off on Vliegende start voor De Eenhoorn!
Geschreven door admin op Thursday 23 September 2010, 8.57 uur
Na raadpleging van de leden op de ALV en intern beraad wil het bestuur de clubavond dit jaar als volgt inkleden. (Achtergrond: er is bij de leden onvoldoende interesse voor een interne competitie).
Op tien avonden wordt les gegeven door Jop Delemarre (voor de data zie de jaarkalender). Daarnaast wordt op een aantal avonden (5-7) extern gespeeld door het 3e of 4e, of door een Bekerteam.
De resterende (18-20) avonden zullen steeds worden geleid door een speler van het 1e of 2e team, of een ander lid. Deze avonden zullen een thema hebben, welke van tevoren zal worden aangekondigd op deze website. Dat betekent niet dat er op die avonden niet vrij kan worden geschaakt – dat is altijd mogelijk.
Op vrijdag 24 september wordt de spits afgebeten door Bart Blasweiler, die een training heeft voorbereid over praktische eindspelen, in het bijzonder over de rol van de (aktieve) koning in het eindspel. Bart, beroepshalve leraar scheikunde, heeft zich terdege voorbereid en we hopen op een grote belangstelling bij de leden.
Categorie Algemeen, Senioren | 5 reacties
Geschreven door admin op Saturday 18 September 2010, 20.16 uur
Vandaag was de eerste dag van 8 ronden meesterklasse C, gespeeld in Amersfoort. Team Caissa/Eenhoorn moest redelijk vroeg uit de veren voor een zaterdagochtend en was om half 10 paraat in Amersfoort. De 4 spelers, Seréyo, Robbert, Jeroen en Joey hadden er zin in, samen met teamleider Roy. Voor morele support, en verschaffing van het nodige eten en drinken waren de moeders van Robbert en de broertjes Bekkink ook van de partij. Aangezien het clubhuis naast een winkelcentrum lag, was dit ook geen straf voor ze. Lees verder…
Categorie Bondswedstrijden, C-team, Jeugd | 1 reactie
Geschreven door admin op Saturday 28 August 2010, 19.04 uur
Ook dit jaar staan er weer 10 nieuwe inspirerende trainingen door IMÂ Jop Delemarre op het programma. De eerste trainingsavond is al op 10 september om 19.30 uur in de Huesmolen.
Jop heeft voorgesteld om met het boek ‘Boost up your chess’ van Arthur Yusupov te gaan werken. Dit boek zal via de vereniging weer met korting te bestellen zijn. De precieze kosten van de trainingen inclusief boek zullen door de penningmeester nog worden vastgesteld.
Aanmelding voor de trainingen staat open voor zowel leden als niet-leden en kan worden gestuurd naar molenaar@post.com
Categorie Algemeen | Comments Off on Training door IM Jop Delemarre
Geschreven door admin op Sunday 22 August 2010, 14.08 uur
Op vrijdag 3 september starten wij het nieuwe seizoen met de algemene ledenvergadering. De leden zijn van harte welkom om 20.00 uur in de Huesmolen. Als het goed is heeft u inmiddels een e-mail ontvangen met daarin de agenda en de overige stukken. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u deze alsnog bij mij opvragen. Lees verder…
Categorie Algemeen | Comments Off on Jaarvergadering 3 september
Geschreven door admin op Sunday 8 August 2010, 13.50 uur
Joseph Molenaar doet het komende seizoen een stapje terug en is hierdoor niet beschikbaar voor een nieuwe periode als voorzitter. Wel zal hij zich herkiesbaar stellen als algemeen bestuurslid. Lees verder…
Categorie Algemeen | 9 reacties
Geschreven door admin op Wednesday 28 July 2010, 16.26 uur
Begin deze week zijn de indelingen van de hoogste klassen bij de Noord-Hollandse Schaakbond bekend gemaakt. Eenhoorn 3 komt uit in klasse 1A en komt daar onder meer het eerste van Caissa tegen en het tevens gedegradeerde KTV 1.
Eenhoorn 4, dat vorig seizoen tweede werd en hiermee promotie afdwong, komt uit in klasse 2A. Koedijk welke als groepswinnaar promoveerde komt ook uit in deze groep en is tevens de openingswedstrijd voor het vierde team van de Eenhoorn. En Passant (uit Texel) komt later in het seizoen op bezoek.
De speelschema’s van het eerste en tweede werden al eerder door de KNSB bekend gemaakt: Lees verder…
Categorie 1e team, 2e team, 3e team, 4e team, Algemeen, Bondswedstrijden | 8 reacties