Geschreven door admin op Thursday 17 June 2010, 19.31 uur
Vrijdag 11 juni was de laatste schaakavond van het seizoen 2009/2010.
Op deze avond startte ook het wereldkampioenschap voetbal, dat was te merken aan de opkomst. Er zijn onder onze jeugd vast heel wat voetballiefhebbers!
Allereerst willen wij jullie weer bedanken voor het leuke schaakseizoen, het was grandioos! Lees verder…
Categorie Jeugd | Comments Off on Verslag slotavond Eenhoorn-jeugd
Geschreven door admin op Sunday 13 June 2010, 23.16 uur
Na het succes van het KRO programma Puberruil XL komt er een nieuwe serie speciaal voor Z@pp. In deze serie stappen kinderen van 11 of 12 jaar op vrijdag en zaterdag in de wereld van een leeftijdsgenoot.
Hoe is het om op een boerderij te wonen als je uit de stad komt? Of in een gezin waar veel meer mag dan bij jou thuis? En is elke basisschool hetzelfde? Lees verder…
Categorie Jeugd | 1 reactie
Geschreven door admin op Tuesday 8 June 2010, 11.29 uur
Uitslagen C-teams Uitslagen D-teams
Wellicht vooruitlopend op het nieuwe seizoen was de eerste samenwerking binnen de jeugd tussen Eenhoorn en Caissa een feit. Afgelopen zondag vond in Driehuis de NHSB kampioenschappen voor C en D teams plaats. Bij gebrek aan genoeg jeugdleden aan beide kanten werd besloten om 1 team te vormen met vanuit Caissa Robbert Dijkhuizen (rating ca 1100) en Jeroen Vlaar (rating ca 1000) en vanuit de Eenhoorn Seréyo (rating ca1700) en Joey (rating ca 1150)
Bij het begin werd de bordopstelling bepaald: Seréyo op bord 1, Robbert op 2, Jeroen op 3 en Joey, als E-speler, op bord 4. Lees verder…
Categorie Bondswedstrijden, Jeugd | 1 reactie
Geschreven door admin op Saturday 29 May 2010, 21.12 uur
Dit kampioenschap wordt op drie zaterdagen in Leiderdorp gespeeld. Op zaterdag 28 mei werd de kwartfinale gespeeld. 36 teams hadden zich voor dit kampioenschap geplaats, deze teams werden in zes poules van zes teams ingedeeld. De drie hoogst eindigende teams van iedere poule mogen doorgaan naar de halve finale.
Het team van De Bussel, dat zich voor dit kampioenschap had geplaatst, heeft het uitstekend gedaan in deze kwartfinale. Lees verder…
Categorie Schoolschaken | 1 reactie
Geschreven door admin op Thursday 27 May 2010, 23.49 uur
Ons pupillenlid Guus Brouwer heeft van de KNSB een uitnodiging ontvangen om op 19 juni deel te nemen aan het Nederlandse Kampioenschap in de G-categorie (de achtjarigen). Hij verdiende deze eervolle uitnodiging door zijn prachtige derde plaats op het Noord-Hollands Kampioenschap in de G-categorie.
Wij wensen Guus heel veel succes!
Categorie Jeugd | Comments Off on Guus Brouwer naar NK in Oosterhout
Geschreven door admin op Tuesday 27 April 2010, 22.38 uur
Dit altijd leuke toernooi werd gespeeld op zondag 25 april in Wijkcentrum Kersenboogerd. De organisatie was in handen van Caïssa. Lees verder…
Categorie Jeugd, Toernooien | 12 reacties
Geschreven door admin op Saturday 24 April 2010, 22.00 uur
De komende weken zal er door de feestdagen (Koninginnedag, Hemelvaart, Pinksteren) en de vakantie even geen jeugdschaken zijn.
Maar op vrijdag 28 mei hopen we jullie allemaal weer te zien! In de tussentijd kan je natuurlijk wel je vriendje, klasgenoot, buurmeisje, vader, opa of tante uit dagen voor een potje schaak!
Categorie Jeugd, Jeugdcompetitie | 92 reacties
Geschreven door admin op Sunday 18 April 2010, 14.22 uur
Het tweede team van de Eenhoorn heeft in de laatste ronde het kampioenschap behaald. Een gelijkspel tegen VAS 2 bleek voldoende voor de eerste plaats. Hierdoor promoveert het team voor het eerst in de geschiedenis naar de tweede klasse. Lees verder…
Categorie 2e team, Bondswedstrijden, Senioren | 6 reacties
Geschreven door admin op Sunday 18 April 2010, 11.36 uur
In afwachting van verdere verslagen is een breaking news-itempje wel aan de orde: de Tweehoorn schreef zaterdag clubhistorie door kampioen van klasse 3D te worden. Een 4-4 bij en tegen VAS 2 was genoeg daar concurrent HWP Zaanstad ‘slechts’ met 5-3 van andere concurrent ZSC Saende won, waar 7-1 benodigd was voor de Zaankanters. Het kampioenschap is een fantastische prestatie waarmee HSV de Eenhoorn zich de in de breedte verreweg sterkste club van de NHSB toont. Lees verder…
Categorie 1e team, 2e team, Bondswedstrijden | 22 reacties
Geschreven door admin op Sunday 18 April 2010, 10.11 uur
Eigenlijk was degradatie al aan het begin van het seizoen een feit toen duidelijk werd dat het kampioenschap en niet in zat. De driehoorn leeft namelijk volgens tradities en de traditie luidt nu al 7 jaar, het team speelt nooit langer dan een jaar in dezelfde klasse. Ergo, het was degraderen of met de traditie breken.
Waar ging het dit seizoen mis? Lees verder…
Categorie 3e team, Bondswedstrijden | 16 reacties