Wednesday 4 February 2009, 12.30 CET, by admin
Het is maandag 2 februari. Iedereen vindt het een koude dag. Bij het vallen van de avond werd het nog kouder en ons vijfde team moet naar Hoogkarspel voor de bondswedstrijd.
1 Comment »
Filed under: 5e team, Bondswedstrijden
Tuesday 13 January 2009, 23.55 CET, by admin
Op de 1e schaakavond in het nieuwe jaar moest Eenhoorn 5 aantreden tegen het 4e team van KTV uit Enkhuizen. Op het 1e bord speelde Seréyo met zwart tegen Henk Smit. Nadat ze een rare Siciliaan hadden gespeeld stond Seréyo wat beter en probeerde hij een aanval op de f- pion. Dit werd gepareerd
1 Comment »
Filed under: 5e team, Bondswedstrijden
Sunday 14 December 2008, 18.51 CET, by admin
Het derde met 5½-2½ gewonnen? Dat kan het tweede ook. We kunnen niet op dezelfde serie bogen als het derde, maar ook het tweede is begonnen aan een mooie serie, namelijk het winnen van alle thuiswedstrijden. Het Probleem uit Amsterdam werd met 5½-2½ geklopt, waarmee we revanche namen voor onze nederlaag in het vorige seizoen.
2 Comments »
Filed under: 2e team, Bondswedstrijden
Saturday 13 December 2008, 4.03 CET, by admin
Verrassing! 5,5-2,5. Voor ons natuurlijk. En met ons bedoel ik de driehoorn. We hopen dat we de lezer niet vervelen met alweer wat matchpunten.
6 Comments »
Filed under: 3e team, Algemeen, Bondswedstrijden, Clubs uit de regio, Senioren
Wednesday 10 December 2008, 2.13 CET, by admin
De driehoorn sloeg ditmaal genadeloos toe te Haarlem. Fanatieke supporters als Rob Mulder (momenteel 3e in de interne van HWP!), Ardjan Langedijk en Eveline Faber zweepten het team op tot alweer een nieuwe topprestatie.
19 Comments »
Filed under: 3e team, Bondswedstrijden, NHSB-beker, Senioren
Tuesday 2 December 2008, 11.25 CET, by admin
Net als het 3e team heeft ook het 5e team een nipte overwinning geboekt. Het werd vrijdag 28 november 2,5 – 1,5. Vooraf was dit absoluut niet te verwachten, gezien het ratingverschil van ca 200 punten in ons nadeel..
1 Comment »
Filed under: 5e team, Bondswedstrijden
Saturday 29 November 2008, 1.57 CET, by admin
Met het kleinst mogelijke verschil werd vanavond de winst binnen gesleept. Het derde won met 4,5-3,5 van De Waagtoren 3. Werden het tweede en het eerste van Caissa in Alkmaar nog afgedroogd. Nu was het onze beurt om iets terug te doen. En het was bijzonder spannend.
5 Comments »
Filed under: 3e team, Bondswedstrijden
Sunday 23 November 2008, 12.43 CET, by admin
Vlak na de eerste tijdcontrole word ik gefeliciteerd door een speler van Paul Keres. En inderdaad, de stand is 4,5-2,5 in ons voordeel en op bord 9 staat Sjors een dame tegen een loper voor! Wat kan er nog gebeuren? Een klein uurtje later knijpen we onze billen dicht als Henk-Jan een slechter toreneindspel remise […]
5 Comments »
Filed under: 1e team, Bondswedstrijden
Saturday 22 November 2008, 21.53 CET, by admin
Zaterdag 22 november speelde het tweede tegen de Waagtoren in Alkmaar. Dit was de derde onderlinge wedstrijd sinds de Waagtoren in 2006 werd opgericht, en de eerste uitwedstrijd. Net als de vorige twee ontmoetingen moesten we onze meerdere erkennen, het wordt hoog tijd dat de Waagtoren eens promoveert.
8 Comments »
Filed under: 2e team, Bondswedstrijden
Sunday 2 November 2008, 18.00 CET, by admin
In de tweede ronde van de KNSB-competitie kwam het Vereenigd Amsterdamsch Schaakgenootschap (opgericht in 1822) op bezoek in Hoorn. De gastheren bleken te sterk voor VAS en aan het einde van de middag prijkte een fraaie 7 – 3 op het scorebord. NSI De Eenhoorn staat nu op de 2e plaats in klasse 1A vlak […]
1 Comment »
Filed under: 1e team, Bondswedstrijden, Senioren